Biuro księgowe – sposób na skuteczną reklamę

Reklama pomaga w dotarciu do nowych klientów. Może skutecznie rozwijać biznes i poszerzać zasięg jego działania. Jest jednak jeden warunek. Musi zostać dopasowana do rodzaju prowadzonej działalności oraz targetu firmy. Schemat ten działa podobnie w przypadku wielu branż, także przedsiębiorców świadczących usługi księgowe. Duża konkurencja biur rachunkowych sprawia, że reklama może jeszcze bardziej zyskiwać na znaczeniu.

Sposobów dotarcia do klientów jest wiele, a ich dobór zależy przede wszystkim od specyfiki działania biura rachunkowego. Czy usługi świadczone są stacjonarnie w siedzibie firmy, czy zdalnie przez internet? Czy znajdziemy wśród nich usługi sezonowe (roczne deklaracje podatkowe)? Jaki jest target, do którego kierujemy usługi księgowe? Na te pytania warto odpowiedzieć, zanim wybierzemy konkretną formę reklamy.

Dywersyfikacja działań

Rzadko zdarza się tak, że jeden rodzaj reklamy jest tak skuteczny, by przełożyć się na satysfakcjonujący obrót w firmie. Dlatego wiele biur księgowych decyduje się na łączenie różnych kampanii reklamowych i działań marketingowych, które wzmacniają ten efekt.

Za przykład może posłużyć biuro rachunkowe świadczące usługi na rynku lokalnym, ale reklamujące się głównie w internecie. Jego oferta skierowana jest przede wszystkim do tych przedsiębiorców, którzy szukają rozwiązania swoich problemów w sieci, ale preferują bezpośredni kontakt z księgowym. Skutecznym sposobem reklamy takich usług może być dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana strona, która będzie widoczna w wyszukiwarkach internetowych na zapytania klientów. Można ją połączyć z reklamą Google Ads, co zwiększy prawdopodobieństwo wyprzedzenia konkurencji.

Pamiętajmy, że w tym konkretnym przypadku (zarówno poprzez pozycjonowanie, jak i Google Ads) biuro reklamuje się rynku lokalnym. Jeśli więc jego targetem są przedsiębiorcy w Warszawy, musi zadbać o to, by reklama nie wyświetlała się na zapytania klientów z Rzeszowa, Szczecina i Zakopanego. Te dwie formy reklamy można dodatkowo połączyć z obecnością w internetowych katalogach biur rachunkowych, które ułatwiają klientom znalezienie odpowiedniego usługodawcy w swojej okolicy. Przykładem takiego katalogu są UslugiKsiegowe.pl. Po zarejestrowaniu w katalogu biuro będzie widoczne dla klientów wpisujących zapytanie dla konkretnych miejscowości. W katalogu można zawrzeć opis usług świadczonych przez biuro, mapę wskazującą dokładną lokalizację oraz godziny pracy.

Nie tylko w sieci

Nawet jeśli biuro rachunkowe koncentruje się na poszukiwaniu nowych klientów za pomocą internetu, istnieje szereg działań, które może, a nawet powinno prowadzić poza nią. Dobrze zaplanowane kampanie reklamowe prowadzone w sieci często są nieskuteczne, jeśli zapomnimy o kilku istotnych kwestiach poza nią. Ważnym szczegółem jest oznaczenie siedziby biura. Nie należy o nim zapominać, jeśli biuro rachunkowe świadczy usługi na rynku lokalnym. Szyld powinien być czytelny, nawiązywać do logo biura i jasno wskazywać, gdzie mieści się jego siedziba. Pamiętajmy o tym zwłaszcza wtedy, gdy biuro nie mieści się przy głównej ulicy.

Kwestią, o której powinni pamiętać wszyscy księgowi, jest też rzetelność prowadzonych usług, komunikatywność i otwartość na klienta. Im bardziej kompetentnym i przyjaznym w codziennym kontaktach okaże się księgowy, tym większa szansa, że jego usługi zostaną polecone przez dotychczasowych klientów kolejnym.