Co wpływa na ruch na stronie internetowej?

Im większy ruch, tym większa ilość potencjalnych klientów, którzy zainteresują się naszym produktem lub usługą. Nie zawsze ruch odpowiada naszym oczekiwaniom. Oczywiście, ciągle dążymy do tego by był jak największy nasuwa się więc pytanie: co wpływa na ruch na stronie internetowej? Staramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Przedsiębiorca każdego dnia dąży do tego, aby pozyskać nowych klientów. Pomóc w tym może strona internetowa, która prezentuje ofertę firmy. Aby zaobserwować wzrost sprzedaży musimy przede wszystkim aktualizować witrynę według wytycznych – wskazówek zgodnych z zasadami pozycjonowania. Mowa tu na przykład o wymogach robotów, które analizują witryny pod kątem technicznym, co z kolei przekłada się na miejsce na liście wyników wyszukiwania. Warto poznać kilka wskazówek, które pomogą na zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej.

Przede wszystkim “ergonomia”

Warto skorzystać z pomocy eksperta do spraw UX i UI. O co chodzi? UI, czyli inaczej User Interface to nic innego jak kwestie wizualne naszego portalu. Z kolei UX – User Experience pozwala na sprawdzenie tego, czy tak zwany produkt jest użyteczny. Krótko mówiąc, czy rzeczywiście łatwo przegląda się naszą stronę i czy nie ma problemu z odnalezieniem poszczególnych jej elementów. Mowa tutaj także o tak zwanej responsywności. Witryna musi być przygotowana tak, aby dobrze wyświetlała się na każdym urządzeniu, niezależnie od tego, jaką rozdzielczość oferuje dany ekran.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa ma odpowiednio zaplanowaną architekturę. Mowa tutaj o poszczególnych częściach, które muszą być rozmieszczone tak, aby czytelnik miał do nich łatwy dostęp. Jeśli dana osoba będzie miała trudności w odnalezieniu tego, czego u nas szuka wtedy – niestety – szybko opuści witrynę. Pamiętajmy, aby nie przytłaczać użytkowników dużą ilością treści. Warto podzielić tekst na kilka etapów. Jeśli będzie naprawdę długi zastosujmy podstrony. Warto na pierwszej stronie przygotować spis treści, dzięki któremu czytelnik szybko dotrze do interesującej części artykułu. Jest to też w pewnym stopniu linkowanie wewnętrzne, które pozytywnie wpływa na pozycjonowanie naszej strony.

Optymalizacja pod kątem SEO również wpływa na ruch na naszej witrynie

W tym przypadku warto skorzystać z usług firmy, która przeprowadzi nam tak zwany audyt SEO. Dzięki temu dowiemy się co należy zmienić / poprawić pod kątem technicznym, aby nasza witryna była “dobrze odbierana” przez roboty wyszukiwarki. Dlaczego lepiej wybrać usługi firmy zewnętrznej? Ponieważ zdobywanie wiedzy potrzebnej do dobrej optymalizacji witryny wymaga dużego poświęcenia czasu, a przecież ten możemy spożytkować w inny sposób – równie ważny dla naszego przedsiębiorstwa.

Jeśli chodzi o wymogi robotów warto mieć na uwadze meta tagi, prawidłową indeksację oraz optymalizację kodu, aby finalnie nasza strona wczytywała się szybko i nie generowała żadnych błędów. Oczywiście, warto przypomnieć tutaj również o responsywności, gdyż Google bardzo mocno zwraca uwagę na to, jak strona wyświetla się na różnych urządzeniach – szczególnie mobilnych, gdyż bardzo duża liczba użytkowników przegląda strony właśnie na swoich smartfonach lub tabletach.

Odpowiednie treści to podstawa często odwiedzanej strony internetowej

Większość osób pracujących na zwiększeniu ruchu na stronie sugeruje, aby inwestować w treści wysokiej jakości. Dziś to właśnie content marketing gra “pierwsze skrzypce”, ponieważ algorytm Google jest zaprojektowany tak, aby promować witryny z przydatnymi dla użytkowników artykułami. Mowa oczywiście o unikatowych i eksperckich treściach, które pomogą naszym czytelnikom w zdobywaniu wiedzy na temat na przykład usługi bądź produktu, który oferujemy. W tym przypadku warto zająć się tworzeniem bloga firmowego. Na łamach tej części naszej strony internetowej będziemy mogli publikować artykuły, które finalnie pomogą nam na zaprezentowanie przedsiębiorstwa w roli eksperta. Zyskamy dzięki temu odpowiedni wizerunek, a także powinniśmy zaobserwować znaczny wzrost ruchu na stronie internetowej.

Media społecznościowe również wpływają na ruch na stronie internetowej

Świetnie przygotowana, a więc zoptymalizowana pod kątem robotów, a także bogata w treści witryna powinna być wspierana przez czynniki zewnętrzne, które również pomogą nam w pozyskaniu ruchu. Mowa przede wszystkim o linkach przychodzących, aczkolwiek tutaj również należy uważać, gdyż nie możemy iść na ilość, a na jakość. Lepiej pozyskać kilka – kilkanaście linków pochodzących ze stron o wysokiej jakości, niż kilkaset ze stron, które nie wnoszą nic dobrego, a wręcz przeciwnie – mogą nam zaszkodzić.

Powinniśmy również rozwijać nasze profile w mediach społecznościowych. Niezależnie od tego, jakie usługi oferujemy należy utworzyć i aktywnie publikować wpisy na Facebooku i LinkedIn. W przypadku, gdy na przykład oferujemy efektowne usługi, lub produkty cechujące się ciekawym designem możemy dodać do tego Instagram. Jeśli czujemy się dobrze przed kamerą, bądź mamy możliwość przygotowania fajnych materiałów wideo warto rozwijać również profil na łamach YouTube.