Czy można odnieść sukces bez sklepu internetowego?

Chociaż handel w internecie trwa od wielu lat, to dopiero światowa pandemia koronarowirusa pokazała prawdziwe zalety posiadania sklepu internetowego. Nawet najbardziej oporni na sklep internetowy klienci nie mieli wyjścia — musieli decydować się na zakupy w internecie. Sklepy internetowe okazały się cudownym rozwiązaniem na czas masowego zamykania galerii handlowych. Każdy właściciel sklepu internetowego może powiedzieć, że dzięki e-commerce jego firma nie tylko zachowała niezależność, ale i odnotowała ogromny wzrost obrotów. Sprawdź korzyści, jakie dla Twojej firmy może przynieść zakładanie sklepu online za pomocą Shopify i Woocommerce

  1. Zalety sklepu internetowego
  2. Tworzenie sklepu internetowego: Woocommerce vs Shopify

Początki e-commerce w Polsce przypadały na ostatnią dekadę XX wieku. Zakładanie sklepu było wówczas nie dla każdego, chociażby z uwagi na ogromne koszty. Obecnie ceny sklepów internetowych nie są wygórowane — każdy może dowiedzieć się, ile kosztuje sklep projektowany dla własnych potrzeb. Warto rozpocząć sprzedaż online z wielu powodów. Najważniejszym jednak jest fakt, że w internecie znajduje się niepoliczalna wręcz liczba potencjalnych klientów z całego świata. Przykładowo, w sklepie Shopify Polska można ustawić różne języki i waluty, dzięki czemu w sklepie internetowym nie trzeba się ograniczać do klientów z kraju.

Zalety sklepu internetowego

Nie da się ukryć, że otwarcie sklepu internetowego może rozwinąć Twój biznes. Dość często jest tak, że przedsiębiorcy rezygnują ze sklepów tradycyjnych, gdyż w porównaniu z obsługą klienta przez internet, są one po prostu zbyt czasochłonne i zbyt kosztowne (ma to związek z koniecznością wynajmowania reprezentacyjnego lokalu użytkowego). Sklep taki jak Shopify daje możliwość ograniczenia kosztów — swój biznes można prowadzić w domu (lub wystarczy magazyn do składowania produktów). Największą korzyścią jest to, że można pracować w elastycznym czasie. Dla zdobywania klientów potrzebne są narzędzia marketingowe. Adres sklepu internetowego powinien być łatwy do zapamiętania, a sam sklep powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa SSL. Obsługę sklepu możesz prowadzić samodzielnie lub do Twojego sklepu internetowego możesz zatrudnić pracowników.

Tworzenie sklepu internetowego: Woocommerce vs Shopify

Do tworzenia sklepu internetowego można wybrać na przykład Woocommerce (wtyczka WordPress) lub Shopify. Jeśli chodzi o Shopify vs Woocommerce, to chociaż oba rozwiązania są bardzo popularne, to jednak Shopify pozwala na szybkie otwarcie e-sklepu. Jest korzystniejszym rozwiązaniem dla osób, które nie mają czasu na zastanawianie się nad konstrukcją e-sklepu i nie chcą martwić się o takie sprawy jak hosting. Jeśli chodzi o Shopify polskie płatności, to można jest wdrożyć bez problemu.