Offline czy online – jak lepiej promować swoją firmę?

Offline czy online – jak lepiej promować swoją firmę?

Promocja firmy w internecie wydaje się dziś być koniecznością, lecz z drugiej strony trudno wyobrazić sobie działalność danej marki bez działań offline, czyli bezpośrednio przy kliencie oraz z wykorzystaniem innego rodzaju mediów. Zatem warto zastanowić się czy lepiej promować swoją firmę offline czy online.

Offline, to znaczy?

Promowanie firmy w prawdziwym świecie to przede wszystkim skupienie się na mediach takich jak telewizja oraz prasa czy radio. Zwykle jest to skuteczne, jeśli reklama ma być skierowana do osób starszych, które chętniej sięgają po tego rodzaju media. Taka promocja ma oczywiście sens i nie ogranicza się do tych dwóch mediów. Chodzi tu między innymi także o promowanie się na billboardach, ale również ulotki, które wciąż okazują się być niezwykle potrzebne w marketingu i spełniają swoją funkcję. Zatem promowanie firmy offline ma swoje niewymierne zalety i może być postrzegane jako zjawisko pozytywne.

Online, a więc po nowemu?

Promocja online to dziś norma. Szukamy rozwiązań sprawdzonych i skutecznych. Przede wszystkim chodzi o tzw. SEO, czyli Search Engine Optimization, ale nie tylko. Wielkie domy mediowe, skuteczne i renomowane jak codemedia.pl, zajmują się skomplikowaną strategią mającą na celu dotarcie do najlepiej sprofilowanego klienta. Chodzi tu o idealne dostosowanie do wymogów rynku, próba jak najlepszego wyniku w wyszukiwarkach Google, która pomogłaby znaleźć się wśród najchętniej wyszukiwanych stron w danym segmencie. Wszystko, by zbudować markę i zostać z klientami na dłużej.

Zarówno promowanie offline, jak i promowanie online ma swoje zalety i niewątpliwie należałoby zwrócić szczególną uwagę na złoty środek, idealne połączenie tego, co w ulotkach i na billboardach, a tego co w internecie. Wydaje się bowiem, że nie można całkowicie odrzucić ani jednego, ani drugiego i dopiero wykorzystanie dwóch elementów pozwoli na kompleksowe i skuteczne promowanie się firmy. Dlatego odpowiedzią na pytanie jest i jedno i drugie.

Offline czy online – jak lepiej promować swoją firmę?
Rate this post