Rekrutacja specjalisty SEO. Co należy wiedzieć?

W dobie rozwoju stron i sklepów internetowych zawód specjalisty SEO stał się niezbędny. Na czym polega praca specjalisty na tym stanowisku? Skrót SEO oznacza Search Engine Optimization, co rozumiemy jako pozycjonowanie strony. Coraz większa ilość firm decyduje się na posiadanie specjalisty do spraw pozycjonowania w szeregach swojego zespołu. Jest to krok do skutecznej walki z konkurencją i pozyskiwania nowych klientów. Jednak w jaki sposób znaleźć kandydata odpowiedniego na to stanowisko? I czy warto w tym procesie skorzystać z pomocy agencji?

Jak cechy powinien mieć pracownik na tym stanowisku?

Pozycjonowanie strony pomaga firmom w uzyskaniu jak najlepszej pozycji organicznej. Ułożenie strategii pozwalającej na osiągnięcie wysokiej organicznej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest jednak łatwe. W przeciwieństwie do marketingu w wyszukiwarce internetowej (SEM) jest jednak bezpłatne. Co prawda na wyniki musimy poczekać nieco dłużej. Jednak jest to najlepszy sposób na ugruntowanie stabilnej pozycji w internecie. 

Osoba podejmująca pracę na tym stanowisku powinna mieć konkretne cechy. Przede wszystkim jest to ciągła chęć rozwoju i nauki. SEO jest dziedziną, w której często następują zmiany. Najczęściej są to zmiany w algorytmach Google. Chcąc, nadążyć za konkurentami musimy się do nich dopasować. Niezwykle ważna w tym zawodzie jest także znajomość narzędzi branżowych. Specjalista SEO musi mieć wiedzę z zakresu programów takich jak: Ahrefs czy Google Analytics. Pozwalają między innymi na precyzyjny dobór słów kluczowych.

Czy warto skorzystać z pomocy agencji rekrutacyjnej?

W rekrutacji e-commerce dobrym rozwiązaniem okazuje się pomoc ze skorzystaniem agencji butikowych. Czym różnią się one od klasycznych agencji? Agencje butikowe to firmy skupiające się na jednej branży lub jej części. Dzięki temu są w stanie stale aktualizować wiedzę i nowości w branży. Pomaga to w wybieraniu najbardziej dopasowanych kandydatów i dokładnej weryfikacji ich przygotowania.

Przykładem zyskującej popularność agencji butikowej jest firma Veritas Recruitment. Przedsiębiorstwo działa w branżach digital i e-commerce. Doświadczenie agencji pozwala z powodzeniem budować skuteczne zespoły i wybierać najlepszych w branży specjalistów. W skład zespołu Veritas Recruitment wchodzą headhunterzy z wieloletnim doświadczeniem w branży. 

Więcej informacji uzyskasz na: Rekrutacja specjalista SEO.