RTB – czy sprawdzi się w przypadku małych przedsiębiorstw?

RTB – czy sprawdzi się w przypadku małych przedsiębiorstw?

Rozwój marki jest ściśle powiązany z korzystaniem z różnych form reklamy w Internecie. Przekonanie, że tylko duże firmy mogą pozwolić sobie na skuteczną promocję w sieci jest błędne. Coraz więcej dopiero powstających marek posiłkuje się reklamami w Internecie, a możliwe jest to dzięki temu, że płacą za skuteczność, a nie za ogólny dostęp do miejsca reklamowego. Jak to działa?

Korzystna forma reklamy

RTB, czyli z języka angielskiego Real Time Bidding to forma reklamy, która sama ocenia, czy dany użytkownik może być zainteresowany tym, co marka ma do zaoferowania. Jeśli na postawie prostego algorytmu uzyskanego dzięki plikom cookies uzna, że tak, to reklama wyświetla się tylko u tego jednego użytkownika. Jakie korzyści to niesie? W przypadku innych form reklamy, płaci się za konkretne miejsce w sieci bez względu na to, kto i czy widzi ofertę marki. Tutaj kierowana jest ona wyłącznie do potencjalnych klientów, którzy w historii swojego korzystania z sieci wykazywali zainteresowanie podobnymi produktami lub usługami.

Czy to się opłaca?

Strategia jest niezwykle skuteczna, jednak jak każda forma marketingu wymaga odpowiednich nakładów finansowych. Metoda kierowana jest przede wszystkim do dużych przedsiębiorstw, jednak i małe firmy z niej skorzystają, jeśli sprawy powierzą odpowiedniej firmie. RTB prowadzony przez Fabrykę Marketingu działa w sposób szybki i skuteczny. Profesjonalna firma skupia się na tym, by dotrzeć do grupy docelowej oraz dostosować treść, która będzie najlepszą formą przekazu.

Jak działa RTB?

Wyświetlanie się reklamy możliwe jest poprzez wygranie aukcji prowadzonych na specjalnych platformach. Cały proces trwa nie dłużej niż sekundę, a w jego skład wchodzi nie tylko zakup, ale również wyświetlenie reklamy potencjalnemu klientowi. Zastosowanie specjalistycznych narzędzi pozwala na badanie aktywności użytkowników na stronie, a to z kolei przekłada się na efekty uzyskiwane w kampanii.

RTB – czy sprawdzi się w przypadku małych przedsiębiorstw?
Rate this post