Zarówno tablice reklamowe jak i banery to bardzo popularne nośniki reklam i treści o charakterze informacyjnym. Ze względu na swoją charakterystykę mają jednak nieco inne zastosowanie. Kiedy warto wybrać tablice reklamowe i czym odróżniają się od popularnych banerów?
Czym są tablice reklamowe?
Pod hasłem tablicy reklamowej kryje się dość obszerna gama produktowa. Naszym pierwszą myślą jest oczywiście sztywna tablica zawieszona na fasadzie budynku – jest to dobre skojarzenie, to najbardziej podstawowy rodzaj. Tego typu tablice pełnią funkcję zarówno informacyjną jak i marketingową – wskazują na siedzibę firmy, wyznaczają drogę do niej lub po prostu budują świadomość marki czy zachęcają do skorzystania z usług. W ramach pojęcia tablicy reklamowej mieszczą się również nośniki reklamowe takie jak szyldy, kasetony czy tablice ogłoszeniowe i plakaty na billboardy.
Tablice reklamowe – rodzaje
Klasyczne tablice reklamowe wielkopowierzchniowe to najczęściej billboardy wolnostojące wbudowane w grunt i zlokalizowane przy ruchliwych drogach, bilboardy ścienne umieszczane na ścianach lokali usługowych i budynków mieszkalnych oraz billboardy przenośne, cechujące się dużą mobilnością.
Współczesne tablice to także nowsze formy tj. telebimy, reklamy LED i reklamy świetlne, które wyróżniają się na tle innych reklam. Poza tym świetnie sprawdzają się w miejscach słabo oświetlonych i do reklamowania usług świadczonych nocą (apteki i lecznice całodobowe, kluby, bary, parkingi itp).
Zalety tablic reklamowych
Zalety takich tablic reklamowych to ich ogólnodostępność – prezentowany na nich przekaz w prosty sposób dociera do wszystkich przechodniów i uczestników ruchu. Działają na odbiorców w sposób długofalowy – wielokrotny, krótki kontakt z ciekawym materiałem wizualnym ułatwia eksponowanie i budowanie świadomości marki. We wspomnianych wyżej kwestiach są one porównywalne do banerów.
To co je wyróżnia to styl. Odpowiednio zaprojektowane szyldy są bardzo gustowne i umacniają profesjonalizm marki. Baner nie jest w stanie zastąpić eleganckiej tabliczki z informacjami o firmie. Tablice reklamowe są też sztywne, dzięki czemu są odporne na działanie czynników atmosferycznych i potrafią przez wiele lat przypominać odbiorcom o istnieniu marki.
W jakich miejscach warto wybrać tablicę/szyld reklamowy?
- Szyld w punkcie usługowym i sklepie
Klient podejmuje wybór w mgnieniu oka, dlatego trzeba mu dostarczyć w atrakcyjnej formie wszystkie niezbędne informacje. Ułamki sekundy decydują, czy osoba przechodząca obok sklepu czy lokalu zauważy go i odpowiednio sklasyfikuje jego profil działalności. Kolejną kwestią jest atrakcyjność przekazu, która zachęci go do wejścia. Z tego względu tablica reklamowa z logo, nazwą marki czy hasłem reklamowym lub np. godzinami otwarcia to must have. Z takich rozwiązań korzystają gabinety medyczne, punkty kosmetyczne, gabinety terapeutyczne, kancelarie prawnicze jak również punkty ksero czy salony fryzjerskie – każda branża odniesie korzyść z tego typu rozwiązania. - tablice ogłoszeniowe i szyldy wewnątrz biur
W firmach i biurach, mimo współistniejących rozwiązań intranetowych, nadal popularne są gabloty ogłoszeniowe jak również różnego rodzaju tabliczki. Podobnie branża edukacyjna bardzo chętnie decyduje się na tego typu rozwiązania usprawniające komunikację i oznaczanie przestrzeni.
- billboardy na trasach szybkiego ruchu – mniejsze zagęszczenie reklam na pewno pozwala bardziej utkwić w świadomości odbiorcy a sztywne tablice są odporne na porywy wiatry w otwartej przestrzeni,
- reklamy świetlne przy trasach – wspomniane wcześniej formy świetlne są trwałe a ponadto zwiększają widoczność reklamy po zmroku.
W drukarni wielkiformat.biz wykonasz dowolny rodzaj materiału reklamowego a jego jakość i trwałość skutecznie przykuje uwagę odbiorców. Sprawdź pełną ofertę tablic reklamowych na https://wielkiformat.biz/tablice-reklamowe!