Co w 2024 roku może ci dać agencja SEO?

Praca nad poprawą widoczności strony internetowej często jest żmudna i wymaga dużego zaangażowania. Chodzi tutaj tak o przemyślany content marketing, jak i kampanie Google Ads, reklamy w social mediach. Warto przy planowaniu takich działań skorzystać z profesjonalnej pomocy, aby nie „przepalić” zasobów finansowych ani ludzkich.

Agencja SEO — więcej niż myślisz

Dzisiaj o pozycjonowaniu stron internetowych muszą myśleć wszyscy, którzy chcieliby zaistnieć w sieci. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania nie bierze się znikąd. To często efekt wielomiesięcznej pracy firmy i niejednokrotnie profesjonalnego wsparcia, jakiego możesz oczekiwać od agencji SEO. 

Agencja SEO nie wykona oczywiście za ciebie całej pracy związanej z pozycjonowaniem. Może ci jednak pomóc w odpowiednim zaplanowaniu działań, wskazaniu tych kluczowych dla osiągnięcia pożądanych efektów. Może dobrać dla ciebie najlepsze kanały komunikacji, formaty, pomóc w odpowiednim ich przygotowaniu lub — bazując na twojej merytorycznej wiedzy — przygotować materiały, które potrzebne są, aby content marketing przynosił wymierne rezultaty. 

Pozycjonowanie stron internetowych, pozycjonowanie sklepów internetowych 

Zarówno pozycjonowanie lokalne, jak i ogólnopolskie czy w światowych wynikach wyszukiwania wymaga odpowiedniego planu.

 Strony internetowe nie pozycjonują się same. Nie wystarczają im także reklama na Facebooku lub inne podobne działania (te działają szybko, ale z reguły na krótko, jeśli nie prowadzisz innych, długofalowych działań). Warto więc zadbać o kompleksowe zarządzanie promocją w sieci, niezależnie od tego, czy promujesz stronę czy sklep internetowy. Dobra agencja SEO pomoże ci ustalić plan na pozycjonowanie strony, uwzględniając:

  • audyt techniczny strony, 
  • pomoc we wprowadzeniu zmian związanych z landing page, odpowiednich połączeń i ścieżek między podstronami, 
  • content plan i kanały komunikacji, formaty, grafiki, sposób eksponowania treści, 
  • reklamy i wykorzystanie social mediów.

Reklama na Facebooku, w wyszukiwarce Google a dobry content plan

Proces pozycjonowania stron internetowych należy odpowiednio zaplanować w dłuższej perspektywie czasowej. W korzystaniu z marketingu nieorganicznego nie ma nic złego, natomiast trzeba zdawać sobie sprawę, że Adsy działają krótkoterminowo i albo trzeba regularnie w nie inwestować, albo mądrze łączyć z innymi działaniami nastawionymi na budowanie organicznych wyników wyszukiwania. Ten drugi scenariusz jest promowany przez większość specjalistów od SEO, daje on bowiem najtrwalsze efekty, które można jednak okresowo podbijać wtedy, kiedy jest taka potrzeba.