Firmy wykorzystują marketing lojalnościowy do rozwoju swojej marki, zdobywania klientów oraz zwiększania ich zaangażowania i feedbacku na wprowadzane strategie marketingowe wykorzystując różne narzędzia. Jednak dopasowanie ich do potrzeb konsumentów i profilu firmy to dopiero połowa sukcesu, ponieważ niezwykle istotne jest wybranie atrakcyjnych i korzystnych nagród, których stosunek jest proporcjonalny do wymagań, jakie musi spełnić klient, by móc je otrzymać.
Odpowiedzią jest grupa docelowa
Marki, które kierują swoją ofertę to konsumentów w każdej kategorii wiekowej powinny wziąć pod uwagę nie tylko wygodę korzystania z narzędzi, ale również ich dostępność. Karty lojalnościowe od zencard.pl sprawdzą się idealnie w sklepach, których klientami są wszystkie pokolenia. Wygoda tego rozwiązania jest równa dostępności, co już nie jest takie oczywiste w przypadku aplikacji do programów lojalnościowych. Te z kolei warto wprowadzić w miejscach, które zostały stworzone stricte z myślą o ludziach młodych, którzy częściej przy sobie mają smartfon niż portfel.
Niskie koszty wprowadzenia programu lojalnościowego
Do najkorzystniejszych rozwiązań należą karty lojalnościowe oraz aplikacje. W ich przypadku punkty naliczane mogą być przez użycie terminali płatniczych. Rozwiązanie to nie wymaga więc zakupowania dodatkowego sprzętu, a jedynie wprowadzenia specjalnego oprogramowania. Najmniej korzystne są foldery i naklejki, których drukowanie to spore koszty. Dodatkowo w dobie większej świadomości i troski o planetę, w postrzeganiu wielu klientów papierowe foldery są nieekologiczne.
Łatwość naliczania punktów
Wszystkie narzędzia programu lojalnościowego muszą działać sprawnie. Zdenerwowanie klientów, którzy muszą czekać w wydłużającej się kolejce ze względu na czasochłonne przybijanie pieczątek czy liczenie naklejek do wydania przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego. Zdecydowanie najlepsze pod tym względem są karty lojalnościowe, gdyż w odróżnieniu od aplikacji nie wymagają uruchomienia ani dostępu do internetu.