Kampania AdWords – zalety korzystania z systemu reklamowego Google

Działania prowadzone w sieci w celu wypromowania marki, usługi, produktu, miejsca czy wydarzenia mogą przyjmować rozmaitą formę. Część firm decyduje się na reklamę w mediach społecznościowych, inne stawiają na marketing szeptany i pozycjonowanie stron, dla jeszcze innych rozwiązaniem najlepszym wydaje się być kampania AdWords. Oczywiście możliwe jest również połączenie wszystkich bądź kilku spośród wymienionych form reklamy. W niniejszym tekście skupimy się jednak na jednej z nich – kampanii AdWords.

Płatne działania reklamowe i ich skuteczność

Strony internetowe walczą między sobą o jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google, ponieważ użytkownicy z reguły klikają w wyniki wyświetlające się na górze pierwszej strony. To, jak wysokie miejsce w wynikach organicznych zajmie konkretna witryna uzależnione jest od wielu czynników, ale z pewnością nie od tego, czy właściciel witryny uiścił na rzecz Google jakąś opłatę.

Natomiast działania prowadzone w ramach systemu reklamowego Google (kampanie AdWords) są płatne, aczkolwiek reklamodawca płaci tylko za kliknięcia w reklamę, a nie za samo ich wyświetlenie, co stanowi zachętę do korzystania z tej usługi. Oczywiście należy również pamiętać o kosztach związanych z zatrudnieniem specjalisty AdWords. Współpraca z taką osobą, przynajmniej na początku przygody z systemem reklamowym Google, jest koniecznością. Odpowiednio przygotowana kampania AdWords, najlepiej przez agencję interaktywną, która jest partnerem Google AdWords (zobacz Mapi Media) w krótkim czasie pozyskuje ruch zainteresowanych klientów.

Kampania AdWords w wyszukiwarce

Zdecydowana większość użytkowników sieci poszukiwania usług czy produktów rozpoczyna od wyszukiwarki Google. Nic zatem dziwnego, że to właśnie reklama w systemie Google jest jedną z najskuteczniejszych form promocji dla biznesu.

Kampania AdWords w wyszukiwarce może być prowadzona w różny sposób. Najpopularniejszą jej formą są linki sponsorowane, a więc płatne odnośniki do stron, które pojawiają się tuż nad wynikami organicznymi. Obok reklam tekstowych występują również reklamy produktowe, z których korzystają najczęściej sklepy internetowe chcące wypromować dany produkt.

Reklamy Google AdWords z oczywistych względów kojarzymy głównie z wyszukiwarką, jednak w rzeczywistości system AdWords to nie tylko wyszukiwarka. Google nawiązało współpracę z wieloma właścicielami stron i serwisów internetowych, którzy udostępniają gigantowi z Mountain View powierzchnię reklamową. Reklamy AdWords pojawiają się też m.in. w serwisie YouTube.

System reklamowy Google – zalety

Odpowiednio przygotowana kampania AdWord przynosi szybkie efekty. Do zalet tego rozwiązania należą również: zasięg, skuteczność i precyzyjne kryteria kierowania (istnieje możliwość precyzyjnego określenia, na które zapytania reklama ma się wyświetlać, jaki obszar geograficzny obejmować i na jaką podstronę kierować). Pozyskany w ten sposób ruch przekłada się na zyski, ponieważ reklama nie trafia do przypadkowych osób, a do tych, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani promowanymi produktami albo usługami.