Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem Google, który służy do prezentacji najważniejszych informacji dot. działalności. Opisuje m.in. godziny jej funkcjonowania, oferowane usługi czy ceny. Sprawdź, jak pozycjonować wizytówkę w Google i dotrzeć do szerszego grona klientów!
Na czym polega pozycjonowanie w Google Maps?
Tak jak w przypadku stron internetowych, tak w przypadku wizytówek – na pozycjonowanie składa się wiele czynników, w tym m.in.:
- trafność – wizytówka treści powinny pasować do konkretnych słów kluczowych, związanych z daną branżą,
- lokalizacja – odległość firmy od użytkownika także ma znaczenie, im siedziba jest bliżej potencjalnego klienta, tym może być wyżej w wynikach,
- rozpoznawalność – tutaj znaczenie ma to, jak bardzo firma jest rozpoznawalna na dane słowo kluczowe, wyszukiwane przez użytkowników.
Frazy kluczowe, na które będziesz pozycjonować
Na samym początku warto wykonać research słów kluczowych, które będą odpowiadać na zapytania użytkowników. Mogą to być frazy ogólne, np. konkretna usługa, jak i frazy lokalne, zawierające usługę i miasto, w którym ją świadczysz.
Przy wyborze słów kluczowych weź pod uwagę ich liczbę wyświetleń. Najczęściej znajduje się zaraz obok każdej z fraz i przedstawia liczbę użytkowników, którzy wpisali ją podczas wyszukiwania. Oczywiście lista haseł zależy również od Twojej działalności oraz tego, czy działasz lokalnie, czy przez internet.
Uzupełnij dane firmy
Aby zwiększyć widoczność swojej firmy w Google Maps, należy również uzupełnić wszelkie informacje dot. działalności. Mowa tu nie tylko o numerze telefonu, cenach, czy usługach, ale także wszelkich szczegółowych informacjach.
Dodatkowo warto dodać zdjęcie firmy z oznaczeniem geograficznym. Zanim potencjalny klient weźmie Twój numer telefonu, to w pierwszej chwili sprawdzi, jak wygląda firma. Dodając zdjęcia, koniecznie je geolokalizuj. Dokonasz tego np. w programie Picasa. Jest darmowy.
Unikalne treści
Aby pozycjonowanie Google Maps było skuteczne, należy również zadbać o unikalne treści. Szczególne znaczenie ma opis firmy. Można umieścić w nim 750 znaków, jednak to pierwsze 250 znaków jest najważniejsze. Tutaj znaczenie ma nie tylko uzupełnienie fraz kluczowych, ale również podanie nazwy miasta, w której świadczysz usługi.
Regularne tworzenie wpisów także nie pozostaje bez znaczenia. Dzięki temu odświeżasz content i dostarczasz użytkownikom nowych informacji. Ciekawą opcją jest umieszczenie wpisu w formie „oferty”. Wówczas wystarczy zaznaczyć, by taki tekst wyświetlał się przez cały rok – i tak właśnie będzie.
Zyskuj opinie i odpowiadaj na nie
Ilość opinii ma znaczenie – również dla pozycjonowania w mapach Google. Maksymalny potencjał opinii to minimum 200 znaków. Oczywiście warto również odpowiadać na komentarze, i to nie tylko te pozytywne, bo negatywne również. Najlepiej, by każda z odpowiedzi była w miarę możliwości unikalna, a nie przeklejana. Dla klientów najatrakcyjniejsze wydają się firmy ze średnią ocen 4.5 wzwyż, a dla algorytmu Google również to ma duże znaczenie.