Zalety reklamy zewnętrznej w promocji biznesu

zewnetrzna reklama

Reklama zewnętrzna powszechnie uznawana jest za jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych.

Do jej najczęściej wymienianych zalet należą m.in. szeroki zasięg oddziaływania, stosunkowo niski koszt produkcji oraz bardzo zwarta i estetyczna forma podawania istotnych informacji na temat obszaru działalności danego biznesu, oferowanych usług i sprzedawanych produktów, co pozwala na łatwe i szybkie dopasowanie właściwego formatu reklamy do rodzaju prowadzonej działalności.

Reklama zewnętrzna występuje pod postacią wielu nośników zróżnicowanych pod kątem gabarytów, ekspozycji, a także materiałów, które zostały użyte przy ich produkcji.

Spośród jej wielu funkcji, w pierwszej kolejności powinniśmy wymienić te związane z jej właściwościami promującymi dane produkty, usługi, miejsca, ale nie można też zapominać, że będzie ona ponadto doskonałym narzędziem wspomagającym działania marketingowe dla wyżej wymienionych.

Jakie rodzaje reklamy zewnętrznej wyróżniamy?

Wśród wielu kategorii tej bardzo szerokiej grupy reklam, do najpopularniejszych należą:

  • reklamy wielkoformatowe
  • billboardy
  • citylight
  • szyldy reklamowe
  • reklamy mobilne

Jak mówi Remigiusz Rygoł, właściciel GrawerPix – jednej z najwyżej ocenianych agencji reklamowych w kraju: „Nasza firma realizuje wszystkie dostępne rodzaje reklamy zewnętrznej. Obecnie zdecydowanie największą popularnością wśród naszych klientów cieszą się niezmiennie litery 3D, kasetony i pylony, natomiast jak wiemy z doświadczenia, rynek reklamy zawsze dynamicznie się zmienia, na co oczywiście jesteśmy przygotowani”.

Co wpływa na skuteczność reklamy zewnętrznej?

Najważniejszymi czynnikami decydującymi o powodzeniu realizacji celów marketingowych przez ten format zawsze są jakość projektu oraz standard wykonania. Innym ważnym czynnikiem będzie też lokalizacja reklamy, wysokość na jakiej jest umiejscowiona, a nawet kąt ustawienia powierzchni reklamowej i atrakcyjność samego otoczenia, które nie powinno odciągać od niej uwagi przechodniów.

Czy ten format reklamy zewnętrznej będzie odpowiednim dla naszego biznesu?

Zaprojektowana zgodnie ze sztuką i wykonana we właściwym standardzie reklama zewnętrzna pozwoli nam dotrzeć do potencjalnych odbiorców naszych produktów lub usług o każdej porze. Jej subtelny, daleki od nachalności sposób oddziaływania na odbiorców wraz z nierzadko finezyjną formułą produktu sprawiają, że jest to niewątpliwie jeden z tych najciekawszych i przy tym najskuteczniejszych formatów reklamy zewnętrznej.