BTL to skrót z języka angielskiego, który oznacza „below the line”. Są to wszystkie media, za pomocą których przedsiębiorca przekazuje komunikat reklamowy. Działanie to, jest ukierunkowane na klienta indywidualnego, bez wykorzystania mediów masowych.
BTL – jak działa?
W ostatnich latach na popularności zyskały media masowe, a komunikacja z odbiorcami w tym obszarze znacząco wzrosła. Jednak mimo tego, nadal z powodzeniem stosuje się działania reklamowe ukierunkowane na indywidualnego odbiorcę. Reklama BTL jest powszechnie znana marketerom i przynosi zyski poprzez ulotki, banery, standy, różnego rodzaju gadżety reklamowe oraz tabliczki informacyjne i naklejki. Wraz z rozwojem internetu, reklama BTL ewoluowała i stała się po prostu bezpośrednią metodą dotarcia do klienta. Nowe kanały komunikacji z klientami, z powodzeniem wykorzystują takie firmy jak PushAd, tworząc coraz to nowsze i ciekawsze formy dotarcia do klienta indywidualnego. Strategię reklamy BTL chętnie wykorzystują przedsiębiorcy, którzy dokładnie znają grupę docelową swoich usług oraz produktów.
Jak wykorzystać formę BTL w Internecie?
Dzięki rozwojowi technologicznemu znacznie prostsze stały się niektóre działania reklamowe, jak np. wysłanie ulotek. Po części zastąpiono tradycyjną formę tzw. direct mailingiem. Dzięki zastosowaniu internetu, w krótkim czasie przedsiębiorca może wysłać tysiące spersonalizowanych maili do swoich klientów w celu poinformowania ich o nowych korzystnych cenach lub rabatach. Patrząc na ciągły i dynamiczny rozwój mediów masowych, można stwierdzić, że w przyszłości reklama BTL przestanie być definiowana jako tradycyjne formy dotarcia do klienta indywidualnego. Już teraz firmy zajmujące się marketingiem w sieci, doskonale łączą BTL z możliwościami internetu. Tego typu działania prowadzi dla swoich klientów PushAd, skutecznie docierając do klienta indywidualnego w sieci. Warto na bieżąco śledzić zmiany i dostosowywać reklamę do potrzeb i preferencji swoich stałych oraz potencjalnych klientów.