Dlaczego warto inwestować w influencer marketing?

Dlaczego warto inwestować w influencer marketing?

Strategia content marketingowa nie ma prawa bytu bez influencer marketingu. Popularność osób w sieci i wpływ ich opinii na decyzje fanów ma ogromne znaczenie dla budowania świadomości o marce, a co za tym idzie – zwiększania wyników sprzedaży.

Influencer czy mikroinfluencer?

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, a więc blogerzy i vlogerzy, którzy posiadają nie więcej niż 30 tys. obserwujących. Influencer marketing w sposób szczególny opanował Instagram, gdzie operuje się treścią wizualną. Mikroinfluencerzy wykazują więcej starań w kontakcie ze swoimi odbiorcami, a zbudowana między nimi więź jest o wiele trwalsza, niż w przypadku influencera, który ma ponad kilkaset tysięcy followersów. Mimo że wydawać by się mogło, że im więcej fanów, tym większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Tearsofjoy.pl wskazuje tymczasem, że odbiorcy wybierają ludzi autentycznych, którzy reklamują tylko te produkty, będące zgodne z charakterem i tematem prowadzonego przez nich profilu. Dzięki temu zaangażowanie czytelników i obserwatorów jest większe – komunikaty mają więcej polubień i komentarzy.

Powody, dla których warto inwestować w influencer marketing:

  1. Skuteczne rozpowszechnianie treści – moc przekazu influencerów sprawia, że marka zyskuje większe zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.
  2. Marketing szeptany – zaufanie, jakim zostały obdarzone osoby popularne w sieci sprawiają, że produkt lub usługa odbierany jest nie jako reklama, ale jako polecenie. Dzięki temu klienci chętniej korzystają z ofert marki.
  3. Grupa docelowa – aby influencer marketing był skuteczny należy wybrać takiego influencera, który prowadzi profil o tematyce zbliżonej do charakteru produktu. Dzięki temu marka może mieć pewność, że reklama trafi do potencjalnie zainteresowanych osób. Inne metody sprawiają, że oferta produktu lun usługi wyświetla się wszystkim, nawet osobom zupełnie niezwiązanym z marką, co generowało koszty nieadekwatne do skuteczności.